NK Tegelwippen 2024

Vanaf 21 maart tot en met 31 oktober 2024 is het NK Tegelwippen! Ook onze gemeente doet weer mee, samen met jou!

Samen aan de slag

Overweeg je om tegels uit je voor- of achtertuin te halen? Of denk je aan het aanleggen van een geveltuin? Meld dan de tegels die je verwijdert aan op www.nk-tegelwippen.nl .

Door tegels te vervangen door gras, bloemperken, bomen en geveltuinen, maak je jouw tuin klaar voor het veranderende klimaat. Ook maak je de tuin prettiger voor insecten en dieren, koeler op warme dagen én het staat gewoon mooi! Als je nog op zoek bent naar advies over het duurzaam inrichten van je tuin, klaar voor de toekomst, neem dan contact op met onze tuincoach via www.duurzaamheidsloketnoordveluwe.nl.

Inleveren tegels

Heb je tegels uit je tuin gehaald? Meld ze dan aan via NKTegelwippen@hattem.nl en breng ze naar de gemeentewerf op zaterdag 4 mei, 1 juni, 6 juli of 5 oktober. Je kunt maximaal 15 m2 tegels inleveren. De werf is deze dagen geopend van 09.00 tot 12.00 uur.

De Tegeltaxi

Op 20 september rijdt de Hattemse Tegeltaxi rond. Wil je hier gebruik van maken? Meld je dan aan vóór 5 september a.s. via NKTegelwippen@hattem.nl.