MijnOverheid

Je hebt de mogelijkheid de aanslag gemeentelijke belastingen te ontvangen via MijnOverheid. Je krijgt de aanslag dan via de Berichtenbox van MijnOverheid, en niet meer via de post.

Direct naar www.mijnoverheid.nl

Meld je aan voor de Berichtenbox

Wil je de aanslag gemeentelijke belastingen digitaal ontvangen? Registreer jezelf dan voor de Berichtenbox op www.mijnoverheid.nl. Hiervoor heb je DigiD nodig. Na de registratie kun je direct gebruikmaken van de Berichtenbox.

Heb je je voor 1 januari 2024 aangemeld? Dan ontvang je in januari de gecombineerde aanslag jaarheffingen 2024 in de Berichtenbox. Ook de eventuele afrekening diftar 2023 ontvang je op deze manier. Je krijgt een mail zodra de aanslag in de Berichtenbox staat.

Als je je al eerder hebt geregistreerd voor de Berichtenbox, hoef je niets te doen. Je krijgt de aanslagen gemeentelijke belastingen dan vanzelf digitaal. Als je je niet registreert voor de Berichtenbox, komen de belastingaanslagen per post.

Voordelen digitale aanslag

Het digitaal ontvangen van je aanslag heeft een aantal voordelen. Het is overzichtelijk en veilig. Alleen jij kunt bij je gegevens omdat je moet inloggen met DigiD. Je kunt je aanslagen en WOZ-beschikkingen altijd en overal inzien. Daarnaast kun je nog steeds in acht termijnen betalen via automatische incasso. En niet onbelangrijk, minder papier gebruiken is goed voor het milieu!

Meer digitaal

De overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. Op MijnOverheid vind je steeds meer gegevens die verschillende overheidsinstanties van je bijhouden. Bijvoorbeeld:

  • Je voertuiggegevens bij de RDW.
  • De perceel- of eigendomsgegevens van je woning bij het Kadaster.
  • De WOZ-waarde en het taxatieverslag van je woning.

Wil je meer weten over de voordelen en werking van de berichtenbox op MijnOverheid? Kijk dan op www.mijnoverheid.nl. Of neem contact op met je bank of met de afdeling Belastingen op telefoonnummer (038) 443 16 16.