Hulp bij het regelen van het coronatoegangsbewijs

Sinds 25 september 2021 is het coronatoegangsbewijs in bijvoorbeeld de horeca, een bioscoop of theater en bij evenementen verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder.

Een coronatoegangsbewijs is een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat iemand hersteld is van corona. U kunt een coronatoegangsbewijs digitaal aanmaken via de CoronaCheck-app, (laten) uitprinten of telefonisch opvragen zodat u het per post ontvangt.

Coronatoegangsbewijs digitaal aanmaken of printen

Het coronatoegangsbewijs kunt u digitaal aanmaken via de CoronaCheckā€app of printen via CoronaCheck.nl/print. Hiervoor heeft u DigiD nodig.

Hulp als u geen mobiele telefoon, computer of printer heeft

Heeft u geen mobiele telefoon of computer en wilt u online een coronabewijs aanmaken? Of wilt u een coronabewijs uitprinten, maar heeft u geen printer? Vraag hulp aan familie, vrienden of buren. Of ga naar de bibliotheek. De bibliotheek heeft een lnformatiepunt Digitale Overheid. Bij dit informatiepunt kan men u helpen met de CoronaCheckā€app en het printen van een coronabewijs.

Coronatoegangsbewijs telefonisch opvragen

Heeft u uw gegevens met het RIVM gedeeld of bent u door de GGD geprikt? Bel dan met de Coronacheck Helpdesk 08 00 14 21. Daar kunt u met uw BSN en uw postcode (waarmee u staat ingeschreven bij de gemeente) een papieren coronabewijs aanvragen. Dit bewijs ontvangt u per post. Houd er rekening mee dat dit 5 dagen kan duren. Begeleiders kunnen op deze manier ook een coronabewijs aanvragen voor een ander.

Coronatoegangsbewijs via uw zorgverlener

Heeft u uw gegevens niet gedeeld met het RIVM of bent u niet door de GGD geprikt? Neem dan contact op met de zorgverlener die u geprikt heeft. Deze kan dan een papieren coronabewijs voor u uitprinten.

Meer informatie over het coronatoegangsbewijs

Waar u een coronatoegangsbewijs nodig heeft
Hoe u een coronatoegangsbewijs regelt
Hoe u als ondernemer een coronatoegangsbewijs controleert