De tuin klaar voor het veranderende klimaat? De tuincoach helpt je gratis op weg

Het klimaat verandert en dit heeft ook invloed op onze tuinen. Met drogere zomers en meer water in het najaar en de winter wordt het steeds belangrijker om onze tuinen aan te passen, zodat ze bestand zijn extremere weersomstandigheden. Zoals hevige regenval, langdurige droogte en hittegolven. Gelukkig staan vrijwillige tuincoaches uit de regio paraat om hierbij te helpen.

Waarom is het aanpassen van de tuin zo belangrijk?

Het aanpassen van de tuin aan het veranderende weer is belangrijk omdat het helpt om wateroverlast te voorkomen en de tuin koeler te houden tijdens warme dagen. Ook biedt een groene tuin een thuis voor verschillende planten en dieren, wat goed is voor de natuur.

De tuincoaches helpen inwoners hierbij

De vrijwillige Hattemse tuincoaches zijn experts op het gebied van het aanpassen van de tuin aan extremere weersomstandigheden Zij staan klaar om inwoners te adviseren en te ondersteunen bij het aanleggen van de tuin voor de toekomst. Ook helpen ze graag bij het aanvragen van een subsidie.

Duurzaamheidsloket Noord Veluwe

De vrijwillige tuincoaches zijn een initiatief van het Duurzaamheidsloket Noord Veluwe. Een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Elburg, Oldebroek en Hattem. Deze gemeenten werken samen aan een gezonde, klimaatbestendige en leefbare leefomgeving.

Gratis tuincoachgesprek bij jou thuis

Plan nu een gesprek in via www.duurzaamheidsloketnoordveluwe.nl. Hier vind je ook meer informatie. De tuincoaches komen graag bij je langs!