MijnOverheid

Wij bieden u de mogelijkheid om de aanslag gemeentelijke belastingen via MijnOverheid te ontvangen. U ontvangt de aanslag dan via de Berichtenbox van MijnOverheid en niet meer via de post.

Meld u aan voor de Berichtenbox

Als u de aanslag gemeentelijke belastingen digitaal wilt ontvangen, moet u zich registeren voor de Berichtenbox op www.mijn.overheid.nl. Hiervoor heeft u DigiD nodig. Na de registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Heeft u zich voor 1 januari 2018 aangemeld, dan ontvangt u in januari de gecombineerde aanslag jaarheffingen 2018 met de eventuele afrekening diftar 2017 in uw Berichtenbox. U ontvangt een mail zodra de aanslag in de Berichtenbox staat. Als u zich al eerder heeft geregistreerd voor de Berichtenbox, hoeft u niets te doen. U ontvangt de betreffende aanslagen gemeentelijke belastingen dan vanaf 2016 digitaal. Als u zich niet registreert voor de Berichtenbox, dan ontvangt u de belastingaanslagen gewoon per post.

Voordelen digitale aanslag

Het digitaal ontvangen van uw aanslag heeft een aantal voordelen. Het is overzichtelijk en veilig; alleen u kunt bij uw gegevens doordat u moet inloggen met uw DigiD. U kunt uw aanslagen en WOZ-beschikkingen altijd en overal inzien. Daarnaast kunt u nog steeds in acht termijnen betalen via automatische incasso. Ook sparen we het milieu, doordat we minder papier gebruiken.

Meer digitaal

De overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. Op MijnOverheid vindt u steeds meer gegevens die verschillende overheidsinstanties van u bijhouden. Bijvoorbeeld:

  • uw voertuiggegevens bij de RDW
  • de perceel- of eigendomsgegevens van uw woning bij het Kadaster
  • de WOZ-waarde en het taxatieverslag van uw woning

Wilt u meer weten over de voordelen en werking van de berichtenbox op MijnOverheid? Kijk dan op www.mijn.overheid.nl of neem contact op met uw bank of met balie Belastingen via (038) 443 16 16.

Uitgelicht