MijnOverheid

U hebt de mogelijkheid de aanslag gemeentelijke belastingen te ontvangen via MijnOverheid. U krijgt de aanslag dan via de Berichtenbox van MijnOverheid, en niet meer via de post.

Meld u aan voor de Berichtenbox

Wilt u de aanslag gemeentelijke belastingen digitaal ontvangen? Registreer uzelf dan voor de Berichtenbox op www.mijnoverheid.nl. Hiervoor hebt u DigiD nodig. Na de registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Hebt u zich voor 1 januari 2019 aangemeld? Dan ontvangt u in januari de gecombineerde aanslag jaarheffingen 2019 in uw Berichtenbox. Ook de eventuele afrekening diftar 2018 ontvangt u op deze manier. U krijgt een mail zodra de aanslag in uw Berichtenbox staat. Als u zich al eerder hebt geregistreerd voor de Berichtenbox, hoeft u niets te doen. U krijgt de aanslagen gemeentelijke belastingen dan vanzelf digitaal. Als u zich niet registreert voor de Berichtenbox, komen de belastingaanslagen gewoon per post.

Voordelen digitale aanslag

Het digitaal ontvangen van uw aanslag heeft een aantal voordelen. Het is overzichtelijk en veilig; alleen u kunt bij uw gegevens doordat u moet inloggen met uw DigiD. U kunt uw aanslagen en WOZ-beschikkingen altijd en overal inzien. Daarnaast kunt u nog steeds in acht termijnen betalen via automatische incasso. En minder papier gebruiken is goed voor het milieu.

Meer digitaal

De overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. Op MijnOverheid vindt u steeds meer gegevens die verschillende overheidsinstanties van u bijhouden. Bijvoorbeeld:
•    uw voertuiggegevens bij de RDW
•    de perceel- of eigendomsgegevens van uw woning bij het Kadaster
•    de WOZ-waarde en het taxatieverslag van uw woning

Wilt u meer weten over de voordelen en werking van de berichtenbox op MijnOverheid? Kijk dan op www.mijnoverheid.nl. Of neem contact op met uw bank of met balie Belastingen via (038) 443 16 16.