Procesinformatie over woonzorgzone Geldersedijk

U ontvangt deze brief als direct omwonende of gebruiker van de geplande woonzorgzone Geldersedijk. Wij vinden het belangrijk om u, als direct omwonende, ook rechtstreeks te informeren over de stand van zaken.

Wat is er de afgelopen maanden gebeurd?

Weet u nog, vorig jaar? Een hele warme dag waarop we elkaar ’s avonds zagen in de Van Heemstraschool. Tijdens deze terugkomavond gaf ik u uitleg over de stappen die gezet zijn. Diverse werksessies vonden er plaats, waarbij er tot 4 modellen is gekomen. U kon als aanwezige ons helpen om argumenten mee te geven voor de gemeenteraad. Het bleek nog niet zo gemakkelijk om een afweging te maken.

Daarna mocht de gemeenteraad een besluit nemen. De raadsleden stelden op 16 december 2019 de visie vast. Hierna is er hard gewerkt om de visie uit te werken naar een Stedenbouwkundig Plan inclusief woningbouwprogramma en zijn we op zoek gegaan naar partijen met wie de realisatie plaats kan vinden. Een stedenbouwkundig plan is nu in concept-fase. Dit concept brengen wij, samen met een collegevoorstel, in bij het college van B&W in Hattem.

Stedenbouwkundig plan

Al uw argumenten hebben wij afgewogen en meegenomen in een advies aan het college. Dit collegevoorstel wordt na de zomer besproken. Daarna gaat het Stedenbouwkundig Plan voor besluitvorming naar de gemeenteraad. Vanzelfsprekend komen wij, voordat het voorstel naar de gemeenteraad gaat, nog bij u langs. Want ook uw reactie vinden wij van belang.

Wanneer en hoe we langskomen, kunnen we nog niet zeggen. Gezien de maatregelen rondom het Coronavirus, onderzoeken wij nu diverse mogelijkheden. Een avond zoals vorig jaar lijkt niet meer mogelijk, maar met de techniek van nu kunnen we vast elkaars argumenten verzamelen.

Hof van Blom

Daarnaast is het contract tussen Nijhuis en Het Baken en huisartsenpraktijk Hof van Blom getekend. Hiermee staat het sein op groen voor de herbouw van de Hof van Blom. De werkzaamheden starten in kwartaal 4 van 2020.

IKC

De gemeenteraad heeft een voorbereidingskrediet beschikbaar gesteld om de voorbereidingen te treffen. De schoolbesturen kunnen nu aan de slag met de vormgeving van het IKC.

Onderzoek

Ter voorbereiding op de nadere uitwerking van de plannen en het bestemmingsplan, moeten er diverse onderzoeken plaatsvinden, zoals naar de bodemkwaliteit. Het kan zijn dat u de komende tijd onderzoekers bezig ziet op de oude ijsbaan of in de nabije omgeving.

Kent u nog meer geïnteresseerden?

Deze brief is verstuurd aan direct omwonenden en huidige gebruikers van de woonzorgzone. Mocht u buurtbewoners kennen of spreken die ook geïnteresseerd zijn in deze informatie, dan kunt u ze verwijzen naar www.hattem.nl. Daar publiceren we ook deze bewonersbrief.

Met vriendelijke groet,

S. Herder