Factsheet laadpalen 't Veen

Wat is het plan?

• 't Veen verandert naar een aantrekkelijk woongebied.
  • 't Veen wordt een groene en duurzame wijk.
  • Ook op gebied van verkeer willen we een duurzame wijk ontwikkelen.
  • We zetten in op fietsen en lopen.
  • Elektrische auto's helpen mee.
  • Daarom zorgen we in 't Veen voor voldoende laadpalen die snel gebruikt kunnen worden.
  • Op 't Veen Noord plaatsen we het komende jaar in ieder geval 5 laadpalen met ieder 2 aansluitingen.

Wat kun je doen?

• Als je in 't Veen komt te wonen en een elektrische auto heb of wil aanschaffen, wil je vast ook een laadpaal dichtbij huis.
  • Als je een oprit bij je woning hebt, dan kun jezelf een laadpaal laten plaatsen. Jouw auto kun je dan opladen met stroom van je eigen zonnepanelen.
  • Heb je geen oprit bij je woning? Dan kun je een aanvraag doen voor een laadpaal bij jou in de buurt. Dit is kosteloos.
  • Staat er nog geen laadpaal bij jou in de buurt? Dan is het handig dat je een aanvraag doet. Zo zorgen we samen voor snellere uitbreiding van het aantal laadpalen.

Wat doet de gemeente?

• De gemeente heeft een laadvisie opgesteld. Hierin staat hoe we omgaan met opladen in de openbare ruimte.
  • We werken samen met Vattenfall aan het realiseren van openbare laadpalen.
  • We hebben onderzocht hoeveel laadpalen er in de toekomst nodig zijn. We hebben een plankaart opgesteld met daarop geschikte locaties.
  • Via onze website kun je kosteloos een aanvraag indienen als je een laadpaal bij jou in de buurt wilt hebben.
  • Samen met Vattenfall verzorgen wij de plaatsing van laadpalen.
  • Jaarlijks plaatsen we pro-actieve laadpalen. Deze plaatsen we op plekken waar we verwachten dat in de toekomst veel laadpalen nodig zijn.
  • Zo proberen we zo spoedig mogelijk voldoende laadpalen in 't Veen beschikbaar te hebben.

Lees ook